lørdag 20. august 2011

Dagen i dag.


Da er ferien over og jeg er tilbake i byen etter Spania og Senja. Jeg har planer og prosjekter på gang og gleder meg til høsten og Tromsølivet igjen.

I dag har jeg jobbet ivrig og tatt tilbake verdens flotteste Arbeidsrom. Det har vært noens hjem i et år mens vi var i Spania, og så fikk gutta disponere det til data/brødre bule i sommer. Nå er gutta på plass i Kristiansand og Volda og mor får tatt kontroll over sine enemerker igjen.

Utsikten fra andre etasje er upåklagelig! Byen ligger der for mine føtter. Jeg ser Ishavskatedralen og Tromsøbrua. Jeg ser fjellheisen gå opp og ned. Jeg ser Hurtigruta komme og gå, og der tror jeg jammen meg at badebåten Vulkana er på vei sørover med dagens heldige gjester.

Sitter godt gjør jeg også. Jeg har nemlig overtatt ene studentsønns dyrkjøpte kontorstol. En stol av et helt annet kaliber enn min gamle som jeg nå har gitt videre til min datter. Rang og orden må det være.

I tillegg er det sommer i nord og himmelen har godværsskyer på.

Sånn er min dag i dag.

Alt godt fra Eirin

6 kommentarer:

  1. Så godt å ha deg tilbake i "Blogglandia" og godt å høre at du igjen er tilbake i verdens flotteste arbeidsrom. Prøver å forstå utsikten, men det er vanskelig for ei som aldri har vært i Tromsø. Kun sett bilder av katedralen og brua. Hurtigruta ser jeg nesten daglig, dog på avstand.

    Gleder meg til å høre mer fra din kant i tiden framover. Lykke til med alle planer og prosjekter. Og ikke minst; GOD HELG!

    SvarSlett
  2. ENDELIG !! : ) har savnea dæ her inne : ) velkommen hjem Eirin !! nyt utsikta og helga.. så snakkes vi nok etterhvert : )) klæm fra mæ ned med vannkanten : )

    SvarSlett
  3. ..der er du snuppeline....spennende høst og det kan ikke sies for mange ganger at jeg leeengter etter hjerte til hjerte og feis tuu feis med dæ i øst!! Klem

    SvarSlett
  4. Dette høres fint ut :O)
    Ha en god søndag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. Så bra at du er på plass igjen!
    Nyt utsikts og dagan som kjem :-)

    SvarSlett
  6. Velkommen tilbake til hverdagen!!!

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...