torsdag 12. november 2009

Et barndomsminne.



Dette bildet hang på veggen hjemme da jeg var lita jente. Jeg var nesten helt overbevist om at dette var mine to brødre og meg. Fordi det alltid har gitt meg gode følelser hengte jeg det opp i mitt hjem mens mine barn var små, og tror du ikke min datter også var nesten sikker på at det var henne og brødrene.
Nå henger det på hytta. Det heter" Fiskernes barn", og ved siden av henger "Fiskeren". Nå leter jeg etter "Negerdamen", for jeg er sikker på at det er hun som er moren.

Har du noen gode barndomsminner på veggen?

6 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke snedig med slike forestillinger vi fikk for oss som barn? Bildet var jo vakkert også. Husker fiskeren..tror farmor hadde det bildet. Negerdamen var helt sikkert mora:))

    Måtte se meg rundt...nei jeg har ingen barndomsminner på veggen..
    Ha en flott dag i nord.
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så koselig barndomsminne. Merker jeg blir mer og mer sentimental (sikkert noe med alderen og gjøre) og ting fra barndommen er mer og mer viktig for meg.
    Takk for hyggelig hilsen hos meg, jeg likte bloggtittelen din godt ;)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Over sengen min henger forskjellig ting fra barndommen. En montasje av små bilder fra barndommen (fikk på 50-årsdagen min av en kusine), et bilde av ei jente som varmer seg foran ovnen + et barnehode i krus som hang over sengen min da jeg var liten.

    Deilige barndomsminner ;-)

    Takker for besøk og riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  4. Hei du. Så hyggelig med en kommentar på bloggen min. Her inne var det mye interessant å lese.
    "Negerdamen", var det henne med det store fruktfatet på hodet?

    Jeg har vel ikke noe fra barndommen min på vegene, men det jeg har har minner i fleng. Jeg er nok litt sentimental sånn.

    En riktig god helg til deg også.

    SvarSlett
  5. På veggen over kjøkkenbordet har jeg et bilde som hang på kjøkkenveggen på hytta til far, som altså var min bestefar. Jeg husker det godt fra da jeg var lita, og jeg forbinder det med gode sommerminner.

    Stor klem til deg.

    SvarSlett
  6. Hei, jeg kom over denne bloggen da jeg googla bildet, jeg er på leting etter det til hytta mi. Vet du mer enn tittelen? Hvem kan ha malt det, når og hvor i verden?

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...