mandag 31. januar 2011

Det gode liv?

 Tegningen er lånt hos student.liu.se

Jeg koser meg virkelig med det å være student. Jeg er nok en evig student. Evig student i betydningen at jeg hele tiden vil lære noe nytt, alltid vil være underveis mot noe, mot ny kunnskap og innsikt.

Mens jeg sitter her med lekser kjenner jeg at andre og nye prosjekter bobler i meg og vil ut. Det ene leder til det andre. Her må jeg holde fokus og sette på vent. Det er jeg ikke god til. Men det nye skal få ligge der og gjære, vokse seg stort og tvinge seg på. Jeg gjør meg notater, tegner tankekart og leker med ideene. Da kjenner jeg at jeg lever, da gir livet mening.

Mandagstanker fra studenten som må ha prosjekter på gang...hele tiden.

Finnes det flere evige studenter der ute?

Alt godt fra Eirin

12 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk hatt perioder i livet da ingenting lå til gjæring, og det var fryktelig. O gru. Planer og forsetter er heldigvis min vanlige tilstand, men jeg har det nok som deg at jeg sliter med å huske "first things first". Det er så mye lettere å ta det artigste først ;)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. så flott..! la kreativiteten vokse og gro, spire og blomstre..mens du koser deg og nyter livet...


    ser forresten hos deg at lars F har en flott blogg!
    klem til deg...

    SvarSlett
  3. Hei på deg, Eirin !

    Leve kreativiteten ! Ja, det er godt at vi av og til har så mykje vi har lyst til å gjere. Og tankekart er ein undervurdert ting. For meg er det ein viktig del av livet mitt, organiserer, sette på vent, handle, tenke, vente, vente, sleppe til..... Noke må ein berre gjere med ein gong som t.d gå til skapet å ta seg ut ei Dumle, ta av papiret og putt godsaken i munnen og berre nyte.

    Vi er på veg :)

    Ønsker deg en god mangdag :)

    Petrineklem

    SvarSlett
  4. Jamen, er det i grunden ikke fantastisk? Hvordan en ide opstår og noteres ned, men først skal modne. Som en spire i jorden, man ikke kan se, men som man ved er dér. Og som pludselig i foråret kigger frem og ser dagens lys, får form og personlighed. Klar til at blive til noget mere ... når tid er.

    Det er skønt at lære nyt. Hver dag! Så er man på vej :)

    Klem fra en forkølet men læsende Megan ;)

    SvarSlett
  5. Kos deg og kreativiteten blomstre!
    I denne betydningen er evig student kun positivt.

    I overført betydning studerer også jeg mye, men kreativiteten har dessverre avtatt med årene.

    Endelig har er PC i heimen fikset, så nå kan jeg ta mine besøksrunder i blogglandia. Det ble nesten 8 uker uten PC (inkl. ferien) og abstinensen var til tider stor.
    Men jeg har overlevd...

    Ha en fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  6. Det er godt å høre at det finnes kreative sjeler der ute. Jeg var litt der for rundt 10 år siden, men er nok ikke der nu. Savner det egentlig når jeg tenker meg om. Men planer og tanker har jeg stadig, så noe går da rundt oppi toppen.

    Klem fra is-og vannlandet.

    SvarSlett
  7. Vi må da aldri slutte å lære nye ting...det er vel en stor del av livet:)
    Nyt dagene Eirin, klem fra meg:)

    SvarSlett
  8. Jeg lovede mig selv da jeg afsluttede min 2. uddannelse, læreruddannelsen i juni ( i en alder af 52) at jeg ikke skulle være studerende igen. Jeg tog uddannelsen ved siden af fuldtidsarbejde, og det var hårdt. Men jeg vil gerne lære nyt. Hver dag.

    SvarSlett
  9. Misunner deg nesten det du gjør nå, for: Jepp! Evig student er nok jeg også, og elsker det. Selv om jeg ikke har overskudd til noen formele studier akkurat nå, vet jeg at det kommer, etterhver igjen.

    Drømmen er å studere kunsthistorie en gang - når jeg blir 62? - bar for gleden over å gjøre det, ikke for å bruke det i jobbsammenheng, men kun for min egen utviklings- oh gledes skyld. O så skal jeg reise rundt i verden og se på all verdens kunstverk, og bare nyte og vite... Kun for meg selv, i det stille...

    SvarSlett
  10. Høres herlig ut å være den evige student;) ...hadde jeg sluppet å tenke økonomi, hadde jeg studert hele livet:O)
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Det er lurt, evig student! Som å sette seg mål, gjøre ting vi ikke kan, for så til slutt å få det til, noe blir bra, noe ganske bra,kanskje noe går skeis, men skitt det er bare å stå på videre! Utfordringer må til!

    SvarSlett
  12. Ok, dette innlegget her har fått noen måneder på baken, ser jeg. Men siden jeg også er evig student, er det nå stas å treffe likesinnede. Helsiken, kor kloke vi blir! ;)

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...