søndag 14. april 2013

I hele huset


Jeg har kokt fårikål i dag. Du kan sikkert lukke øynene og kjenne lukten helt dit du er.

Tradisjoner er viktige saker og skal holdes i hevd, det gjør oss til det folket vi er. Gleden er å kunne være like god på mat fra alle verdens land, lykken er å skape kultur på sitt eget kjøkken. Magien ligger i å kunne kombinere det nye med det gamle.

Jeg var nokså voksen første gang jeg kokte fårikål og alt det andre man forbinder med ordentlig norsk mat, og jeg lurer på når min datter første gang skal gjøre det samme? Det er jeg som skal føre det videre. Det er sånne ting jeg tenker på når jeg lager tradisjonsmat.

Har du tanker om mat og tradisjoner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...