torsdag 11. februar 2016

Step in to my office

Hjemmekontoret mitt.


Hei på deg
Jeg er gründer og har en kombinasjon av Hjemmekontor og at jeg (i alle fall denne måneden) har leid meg kontorplass på Gründerhuset Flow i Tromsø. Neste måned kan det være på en helt annen måte. Dette har både med økonomi, og med hva som kjennes rett, å gjøre. Heldigvis trives jeg stort sett overalt hvor jeg får holde på med ting jeg liker, og Flow er slett ikke noe unntak.

Som gründer lever man hele tiden i spenningsfeltet mellom at det går "rettveien" og at ting står stille og "hva skjer nå?". Gründerlivet er høyst frivillig, og jeg kunne ha "klippet meg og fått meg en jobb",  men jeg trives med friheten og det å få bestemme selv. Det ligger nok i personligheten til oss gründere. Mamma sier ofte at jeg med stor forskrekkelse som barn kunne utbryte; - Men jeg har jo bestemt meg..., når de kom med fellesplaner for familieaktivitet. Og der er jeg nok ennå, jeg vil helst gå mine egne veier.

Min tur
Jeg er en voksen dame og sånn sett en litt uvanlig representant for "Gründere i tidlig fase". Men slik ble det, det tok litt tid før jeg kunne hive meg utpå og se at vingene, og min idé holder. Du vet, familieliv, unger og penger er elementer som må harmonere når man først har tatt noen valg. Men nå er det min tur, nå heiser jeg flagg og sier det som det er; Jeg gir meg ikke før jeg kan leve av dette, koste hva det koste vil.

Godt Fortalt
Hvis du vil vite litt mer så har jeg nettsiden godtfortalt.no og også denne Facebooksiden.

Men i korte drag så legger jeg til rette og oppfordrer til at alle, i alle aldre skal ta vare på historien sin, det som har hendt meg deg og gjort deg til den du er. Skriv det ned, ta bilder, ta vare på det og gi det videre.

En helt vanlig uke
I dag sitter jeg her hjemme og jobber med boka til to flotte godt voksne mennesker, i morgen er det kurs som skal planlegges. Neste uke blir det flere dager på Flow. Og hele tiden venter jeg på svar på en viktig søknad jeg har sendt til Innovasjon Norge. Sånn er jobbhverdagen min, om privatEirin skal jeg skrive en annen dag.

Livet er spennende, uforutsigbart og noen ganger litt vel mye av begge deler, men "jeg har jo bestemt meg", for å sitere ei jeg en gang var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...