mandag 23. august 2010

Min dag i dag! ;-)



Det var bursdagen min i dag. Jeg våknet til bursdagssang langt borte, helt malplassert i den drømmen jeg selv var opptatt med på det tidspunktet. –Noe med å nå et fly, noe med ansvar for Skulleburder som måtte gjøres. Bursdagssang og gaver på senga passet bedre, så jeg valgte å avslutte drømmen og stå opp til en ny dag. Det meldes om 40 grader i dag, varmest i Spania.
Nytt liv, nye rutiner og nytt år for fruen, så etter at Regine var gått av gårde til skolen, som ligger 3 minutter unna, var det å få på seg ”ut og gå i varmen-klær”. En halv time til butikken, og en halv time tilbake. To vannflasker i drivstoff. Gradestokken på trappa hjemme viste 32 grader, og klokka viste 10.15.
Vaktmesteren, som kaller seg for Presidenten, en  staselig og flott engelskmann, med en oxfordengelsk jeg bare kan misunne han, var akkurat ferdig med morgenstellet av bassenget når vi kom hjem fra butikken. Jeg var ikke sen med å la meg skli ned i vannet. Gud hjelpe meg så godt man kan ha det!
En trivelig nabofrue hengte opp ballong på porten vår i anledning bursdagen min. Etter hyggelig prat og lunsj i skyggen var det på tide å komme seg på jobb, opp en trapp og inn en dør, til arbeidsrommet for å skrive.
Dagen vekslet mellom lesing, soling, bading og skriving. Slett ikke ille. En rask  liten tur på butikken, og så ut på bursdagsmiddag på strandpromenaden i Altea.
Nå skal jeg finne sengen og puta jeg har tatt med hjemmefra, i morgen er det atter en varm og god dag.
Gode tanker fra bursdagsbarnet.

Eirin

12 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen!
    Jammen er du tøff som følger drømmen på dette viset, tror jeg er litt misunnelig altså.

    Her sitter jeg med høstregnet trommende på ruta, men det har sin sjarm det også :-)

    Gleder meg til å følge deg videre i Spania

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen Eirin:)

    så det er DER dere er:)) vi hadde hus i El Romeral (Alfaz del Pi).. senere kjøpte mamma og pappa leilighet i Albir så vi har vandret en del i området der :))

    Er Regine på den norske skolen ?

    Du får ha en god natt.. og god skrivelyst i morgen:)) bursdagsklem fra mæ

    SvarSlett
  3. Tillykke! Hvor er det spændende, at du er rejst sydpå og skal opleve eventyret.
    Jeg glæder mig til at følge med i, hvordan det går i Spanien. Det lyder til, at vejret er dejligt. Det er det ikke her!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med overstått bursdag.
    Tøff du som følger drømmen din.
    Håper du for et fantastisk år.
    Klem

    SvarSlett
  5. Vel overstått bursdag og sannelig feiret du den i herlige omgivelser!!
    Her er det 10 grader, og jeg sår og lurer på om jeg må ha ullsokker i sandalene....
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. ...at det går an....ja de gærne har det godt hehe....misunner deg og ville bare si at du /dere er forbilder i å tørre...jeg vil også......suss...

    SvarSlett
  7. Gratulerer med overstått bursdag!
    Så flott at dagen ble så fin!
    Det høres ut som om du er midt i smørøyet!
    Ha en super dag i dag og!
    Klem : )

    SvarSlett
  8. Oisann! Gratulerer med dagen som var! Ble overrasket over å se hvor du befinner deg..., Men hvor er Cora?
    Lykke til med det "nye livet"!
    -Margit-

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med dagen i går! Bedre sent enn aldri...

    Jeg var på reise i går, så det ble ikke tid til bloggbesøk. Innenlands, men skulle gjerne reist dit du er. Hos meg var det 9 grader i dag tidlig!

    Randi

    SvarSlett
  10. Gratulerer med dagen som var! Kos deg videre!

    SvarSlett
  11. ja nå kose frua seg... 'sukk' bare herlig å se..
    og den deilige kaffekoppen...
    du må ikke spørre om når eg kommer, skal bare se eg dukker opp en ettermiddag... blir fristet av sånt..
    kose dere, nyte livet i det deilige klima!
    klem,magny

    SvarSlett
  12. Grattis med dagen mamma..
    Love you av hele mitt hjerte

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...