torsdag 7. oktober 2010

Alt du har, listet opp!


Har du noen ganger gjort deg tanker om hvilke goder du har? Og nå tenker jeg ikke på gods og gull og penger på bok. Ei heller familie og venner, ikke hobbyen eller jobben din engang. Jeg tenker på de gode ressurser som finnes i deg, og som du kan bruke og utvikle hver dag.

For en tid tilbake fikk jeg en notatblokk, en sånn som du får på butikken du handler på, fra en venn. Her var det skrevet SPONTANITET og TOLERANSE på de to øverste linjene. Beskjeden var klar; jeg har nå startet på en liste over de goder jeg mener du innehar, fortsett selv med de du kan komme på. Og ikke vær beskjeden. Selv om du ikke tror det, eller har hørt andre si det, eller ser det, så har du alle verdens gode ressurser i deg selv.

Jeg ble både glad og forventningsfull og gikk til oppgaven med en blanding av ærefrykt og takknemlighet. Så våget jeg meg frampå med RAUSHET, TAKKNEMLIGHET, GLEDE, KJÆRLIGHET, TRO…. Og jeg tror jeg kommer til å holde på en stund. Her er det god plass på listen, og gleden over å oppdage ressurser jeg bare kan begynne å benytte meg av er deilig!
Kunne dette være noe for deg også? Det gir helt garantert en god opplevelse.

Alt godt fra Eirin.  :-)

4 kommentarer:

  1. Flott innlegg med en spennende tanke:) Tror nok jeg skal prøve meg litt jeg også.
    Ha en fin dag.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Hei,
    så hyggelig at du er tilbake i blogglandia...*smiler*...

    Jeg er en listeperson...og jeg skal jammen skrive meg en liste på dette.
    Takk for at du deler med oss,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  3. Trivelig å lese bloggen din som vanlig.
    Har ikke funnet frem papir, men jobber med saken i tankene;-)
    Ikke helt enkelt å komme med positive saker om seg selv oppvokst som jeg er med Janteloven.
    Men, det skal nok bli ei liste for meg også:-)
    Høstklem herfra <3

    SvarSlett
  4. Og takk for hyggelig hilsen hos meg :O)

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...