lørdag 6. februar 2010

Maihaugen og en god dose medmenneskelighet.


Jeg lar den gamle trekirka på Maihaugen få være et bilde på dagen i dag, så langt. I tre timer på formiddagen i dag hadde jeg den glede å bevege meg gjennom 200 år av vår historie. Med gløtt innom hus fra både 1800 tall, og eldre, men også hus fra 1900 og fram til i dag, har jeg litt instant lært litt om hva jeg kommer fra. Det kommer godt med hvis man lurer på hvor man skal. Etterpå var det foredrag om at det skal merkes at vi lever med presten Per Arne Dahl, fra Modum Bad. Og jeg tror ikke et øye var tørt, vi snakker om barske menn i byggebransjen, må vite. Nå står snart gallamiddag og DDE på programmet. Innimellom har fruen vært på salg på dyre butikker. Litt av hvert med andre ord. Ha en fin lørdagskveld alle sammen. MobilEirin skal i dusjen.

5 kommentarer:

  1. Så du er ute og farten. Maihaugen er utrolig flott, men jeg har vikke vært der om vinteren. Bare et par ganger når det var sommer, og jeg vet at jeg var der da jeg var bare jentungen og vi bodde på Hamar.

    Vi var på Røros i går, og der er det også mange gamle hus. Det fristet å komme tilbake når sommeren er her.

    Kos deg masse.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. ...som du koser deg..shopping også ja...hmmm....blir spennende å "se"...og per arne dahl er litt av en visdomsbok i seg sjøl..så lagre i vei..og ta med på ferden....god koselig kveld ønskes deg....klem

    SvarSlett
  3. Høres ut som litt av en dag Eirin:)
    Nyt resten av den også, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Oi, for en fantastisk innholdsrik reise du har hatt.

    Maihaugen er noe heeelt for seg selv. Jeg har vært der mange ganger, og vil alltid tilbake.

    SvarSlett
  5. Så koselig å høre om mange positive opplevelser på Lillehammer. Selv om jeg bare har bodd her i 5 år enda, så er jeg blitt veldig glad i denne byen og menneskene som lever her. Ønsker deg en riktig fin dag !
    -elin-

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...