mandag 21. mars 2011

Er det gull....?




Noen ganger må man bite i sure epler eller kaste vrak på søte prinsipper, jeg er muligens der nå. I all min tid, så lenge jeg kan huske, har jeg vært nattens Baronesse. Et B menneske av rang. Livet har liksom vært best i stillheten etter at verden forøvrig har lagt seg. Og resultatet av det har jo vært at puta, min gode venn, nekter å gi slipp på meg neste morgen, det hele foregår ved kamp. Jeg, som ser på meg selv som en god venners venn har ikke villet skuffe putevennen og gitt litt til, og litt til, helt til morgenritualene ble en kamp mot klokka og freden i hjertet en illusjon.


Men så... I det siste har jeg kjent på andre lyster og behov. Jeg må ha, bare må ha, min stille stund alene om morgenen. Jeg trenger tid og rom til å sette sammen den Eirin som skal ut i verden for å gi og få. Ønsket om å utnytte hele dagen, få gjort mest mulig, få levet sterkt har sneket seg inn på meg nesten uten at jeg merket det. Det kjennes som om det nå er jeg som tar regien, jeg tar dagen, den kom ikke og tok meg! 


Så godt at det kan skje endringer også for voksne damer, for nattens Baronesser og for Dronninger av dagen!


Alt godt til deg, der du er!
Eirin


Live life fully

“Time is life. It is irreversible and irreplaceable. To waste your time is to waste your life, but to master your time is to master your life and make the most of it.”

-- Alan Lakein

6 kommentarer:

  1. Ja, dein va kjæmpefin du Eirin. :) Har alltid villa hadd mæst muli utav dagan - inkludert mårran. Han æ bor lamme sei at det e førr at æ e så steike nyskjærri at æ ikkje kain la nåkka gå førrbi uten at æ får det me mæ....
    Jamen det må væl være bra at main e nyskjærri på ka dagen vil bringe å vil få me sæ aillt det her livet byr på eiller..?
    Ha en strålanes dag du åsså Eirin.
    Klæm :)

    SvarSlett
  2. Så bra! Morgenstunden eller morgenatbeidet! er uvurderlig god - som oftest!

    Kan nesten ikke unnvære den tiden for meg selv - eller sammen med noen jeg vil være sammen med - men i kontemplativ stillhet og fred!!!

    SvarSlett
  3. jeg har alltid vært A-menneske.. helt fra jeg var lita, våknet jeg ved 5-6 tiden.. men i det siste.. da vil jeg helst sove til langt over 7 :) og jeg trenger også den lille samtalen med meg selv.. uten bråk og forstyrrelser.. da drikker jeg kaffe.. våkner og blogger.. så kan dagen bare komme :O)

    ha en trivelig kveld :) klæm

    SvarSlett
  4. Alt har sin tid. jeg er både A-menneske og B-menneske.
    For 20 år siden, jobbet jeg som baker, og var oppe da alle andre sov. Den stillheten det var å gå til jobb, uten biler og annet støy, det var deilig!
    Da jeg kom på jobb, var det først på med kaffen, for så å sette anlegget på fullt med støyende musikk, og begynne på dagens deig og kaker.
    Nå må jeg "morre" meg sakte , sammen med en stor kopp kaffe på morgenen, og "tine" opp.

    SvarSlett
  5. hadde det vært opp til meg hadde vi fortsatt vært der hvor solen skinner :))) snør så tett at vi ser ikke Tromsdalen :))) hurra for våren ; )

    SvarSlett
  6. Det samme skjer med meg når jeg oppholder meg i varmere strøk! Da MÅ jeg opp og ut, for å nyte dagen ;-)

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...