onsdag 6. mai 2009

Oppussing og andre prosjekter.

Jeg holder på å pusse opp en gammel komode, den som sto i yttergangen. Den er syrelutet, og det skal man jo ikke være nå for tiden. I går ble kvistlakken lagt på, og i dag ble den grunnet. Den endelige fargen heter vårdag og er en dus nydelig blåfarge som passer godt på vårt kjøkken der komoden skal stå i sitt nye liv. Bilde kommer når prosjektet er fullført. 

Ellers har fjernsynet fått sitt eget rom her i huset, og selv om litt av stuen måtte ofres, er dette det lureste grep vi har gjort på lenge. Soner, er tingen! I alle fall er soner godt for min psyke. Det å slippe lyden av fotball og lyden av Disney, og heller kunne skrive eller lese en bok, er balsam for sjelen.
Det ser ikke ut her i huset nå om dagen. I og med at stuen pusses opp ligner det hele mer et verksted enn et hjem. Kanskje var det derfor jeg endelig, etter gud vet hvor mange år, i dag gjorde den siste ryddebiten på arbeidsrommet. Nå heter det hobbyrom/gjesterom og døren kan nå trygt stå åpen. "Dæken æ e godt tell å kløyve kubba", og rydde arbeidsrom. Når jeg bare vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...