tirsdag 31. mai 2011

Jeg har falt for fristelsen!



Poffertjes er navnet på en nederlandsk dessert. Som danske munker, bare mye mindre. De inneholder alt som ikke er på listen over det sunne jeg skal spise. Det er ren nytelse for gane og mage.

Jeg har falt for fristelsen, og jeg kommer til å gjøre det igjen. Sånn er det bare!

I dag inviterte besøkende sønn, Bendik familien ut på den nederlandske restauranten "It´s a small world" i Albir. Jeg anbefaler stedet og jeg anbefaler i særdeleshet desserten Poffertjes.

Kan man kjøpe det i Norge også?



Fristende tanker fra Eirin.




8 kommentarer:

  1. ..ja sånn er det bare..har dama bestemt seg..så blir det sånn!!...og supergodt ser det ut! klem

    SvarSlett
  2. Må du, så må du. Minte meg på mini-sveler, desse pokerfjesa :)

    koselig å høre frå deg igjen !

    klem frå ei Petrine som pakker veska for ein tur til Romsdalen.

    SvarSlett
  3. dette ser ut som pletter.. pannekakerøre med natron og kardemomme.. det samme som i danske æbleskiver.. tror jeg : ))

    fristelser er til for å testes ; )

    SvarSlett
  4. Dette så i sannhet fristende ut! Og jeg synes du skal la deg deg friste: etnk så kjipt å ligge "der" når dagen kommer og si: skulle ønske jeg hadde latt meg friste oftere, eller: jeg skulle ha grepet sjansen... Nei, livet er for kort til IKKE å la seg friste!

    Når heaer du nordover igjen, Eirin? Vi har hatt en faaaatastisk dag her i Nordreisa i dag, varmt og fint.

    SvarSlett
  5. Ååå, dette hadde vært noe for meg som er et skikkelig dessertmenneske! Så nydelig ut;)

    SvarSlett
  6. Mmm det så veldig godt ut!
    Ønsker deg en solrik og vidundelig Juni! Klem : )

    SvarSlett
  7. Jeg fikk vann i munnen da jeg så bildene dine!
    Ha en nydelig helg Eirin !
    Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  8. Mmmm...de så gode ut. Og for meg minner de om danske Æbleskiver. Jeg har et slikt jern, som jeg baker i til jul. Det tar laaaaang tid, siden de er så små, men så prøvesmaker jeg masse, og det hjelper litt......hi hi
    Ellers har jeg også et jern til Belgiske vafler, og det er like godt, nam nam.....Men ingen av delene er slankende. Blir vel som med Spanske Churros....men duverden hvor godt det er!!!

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...