tirsdag 19. januar 2010

2 dager igjen.... men midt i festmåneden uansett.



....til vi kanskje får se sola titte fram bak fjellene her i Tromsø.

Hvorfor dette kanskje, tenker du vel? Det er så enklet som at sikten ikke er like åpen og klar over byen lengre. I en lang periode nå i januar har himmelen vært høy og løftene mange her nord. Men slik er det, og det vet vi godt, vi som bor i Norge. Været kan du ikke planlegge, du kan bare håpe på det beste, og ta det som kommer.
Det handler i grunnen om å ta det som kommer, og om å spille med de kortene man har, og gjøre livet godt etter forutsetningene. Og da kan jeg ikke annet enn skjønne at livet i Tromsø for tiden er godt. I tillegg til at dagene blir lengre og solen snart er tilbake så er vi nå akkurat hatt åpning av Tromsø Internasjonale Filmfestival, som du kan lese mer om her. Og etter at den er ferdig går vi i gang med Nordlysfestivalen, som du kan lese om her. Tromsø er en aktiv by i januar. Hvem bryr seg vel om været!? Likevel håper jeg jo at torsdagen har sine klare øyeblikk og at jeg ser sola i sør kl 12.00. Jeg gjør jo det. Og du skal få se sola her inne hos meg på torsdag, det lover jeg.

I dag skal jeg ha middagsgjester, vi blir 10 til bords, det er en glede i seg selv.

God tirsdag til deg.


7 kommentarer:

  1. Regner med vi får se sola hos deg ja:) Kos deg med middagsgjester, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Dere er nok flinkere dere, der nord, å feire tida vi er inne i nå..her går det liksom i ett, men i dag er det en strålende dag her!-8 og solen skinner fra skyfri himmel, trærne er snøtunge, vindstille og det er så vakkert, så vakkert!
    Gleder meg til å se bildet av sola hos deg!
    Kos deg videre;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Personligt glæder jeg mig meget til at se solen hos dig på torsdag. Og efterfølgende ganske ofte.
    Du må have en god middag!
    Klem fra Lene Megan ... you know who

    SvarSlett
  4. Gleder meg med deg til sola kommer tilbake ! Ha en hyggelig middag og kos deg! Klem fra bestemor !

    SvarSlett
  5. ..gleder meg med deg over soldager i vente...og takk for trivelig prat!! håper middagen falt i smak..og desserten....så prates vi!! miamorklem

    SvarSlett
  6. Måtte sola skinne på deg!!
    Håper du hadde en trivelig middag!
    tone

    SvarSlett
  7. Håper solen glimrer med sitt nærvær over Tromsø, den herlige byen! Kos deg med middagsgjester og nyt livet!

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...