tirsdag 12. januar 2010

9 dager igjen...


lånt bilde...
Så er det altså ni dager igjen til vi ser sola her i Tromsø. 9 er et tall som får meg til å tenke på 9 liv. Katten har ni liv, sies det. Det er nok fordi den alltid lander på bena og ser ut til å gå videre uten særlig men, nesten uansett. Men kan man ikke egentlig si det om oss mennesker også? Det kan virke som om uante ressurser hentes fram når vi ligger nede for telling. Gang på gang har jeg sett at kvinner og menn har reist seg igjen etter slag som livet har gitt. De aller fleste av dem også sterkere enn før. Noen serverer til og med limonade av de sitroner som livet gav.

Ha en god tirsdag alle sammen.

14 kommentarer:

  1. Tenker du gleder deg til soldagen!
    Så sant det du sier, tror flere enn katten har 9 liv, og godt er det;)
    ha en god dag og klem;)

    SvarSlett
  2. Nedtelling til sola er tilbake! Det var lurt! Her i strøket skulle den faktisk kunne sees i dag,så vidt, men lavt skydekke og regn holder synet borte.
    SNART ER DEN HER!! -Margit-

    SvarSlett
  3. Tja, vår katt døde bare sånn helt plutselig. Til stor, stor fortvilelse selvfølgelig for ungene. Men nå har den overlevd fall 4 m rett ned på betong-gulvet da den var nyfødt, så det spørs om den ikke brukte opp alle livene den gangen :-)

    SvarSlett
  4. Så flott skrevet!
    Akkurat på vår tomt er det ikke sol om vinteren, men jeg har mye solfylt å se på..for mine naboer har sola;)Det gjør meg ikke noe, for er jeg ute så går jeg etter solen.Må gå litt lengre du kanskje?;)
    Katter er rare, spennende, søte og på sitt vis ville dyr!
    Ha en flott dag i skyggen og tell dagene;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Hmmmm, vi må vente 20 dager til på sola vi, enda så langt sør vi bor ;) Slik er det å gjemme seg vekk bak en åskam. Men jeg unner dere hver eneste soltime dere får, altså.

    SvarSlett
  6. Flott skrevet Eirin. Og katta på bildet? Herlig:))
    Ha en flott dag der nord:)
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Liker nedtellingen ;) Hva skal du gjøre på dagen da? Soldagen altså! :) Mulig vi må unne oss en solbolle og litt kakao? hehe

    Hørte Cora var superflink å ligge i bur, Cirka trasker også dit på egenhånd noen ganger.. Gikk bra i natt og!

    Snakkes :)

    SvarSlett
  8. Hei!
    Skjønner godt at dere lengter etter solen!Her har vi faktisk sett ganske mye til den hele tiden,men skal bli godt når man kjenner varmen fra den igjen!

    SvarSlett
  9. Flott tekst. Soldagen er spesiell for liten og stor! Men, en må jo se sola før en får skolefri og feirer. Husker at akkurat den detaljen var noe kjip når det var overskyet den dagen og ikke kunne se sola...

    SvarSlett
  10. Fint indlæg, Eirin. Nyder som altid at læse det, du skriver. Jeg begynder også helt at glæde mig til, at solen og lyset kommer til dig, til jer. Så jeg tæller med.
    7-9-13 .... nej 9 ...!
    Snart, meget snart :0)
    Knus fra Megan

    SvarSlett
  11. Hei snupp!
    Takk for det, så søt du er. Du er med du `og!
    Har du besøkt min private blogg også!?
    Jeg har mistet litt oversikten, har vært uten pc og uten tid til blogg....men nå håper jeg på bedre tider..
    Ha en fin kveld, klem,M

    SvarSlett
  12. Det er bra sagt... Vi trenger de livene...
    9 Dager igjen... Det er tungt med denne mørketiden eller??
    Min søster flyttet fra Tromsø etter 17-18 år... Måtte få det lysere... Ja for vi har solen, og det e så vakkert!! ;O)
    Gled deg..
    Må bare si at min søster syntes det er godt å ha det lysere på vinteren, men hun savner Tromsøs gater... ;O)
    Kan ikke få med alt nei!!!
    Ha en fin kveld ;O)
    Birgitte

    SvarSlett
  13. Skjønner nedtellinga er igang nå ja ;))) Nesten så en får lyst til å sette seg på flyet og bli med på den feiringa !

    Herlig bilde forresten ;)

    Stooor GundaKlem

    SvarSlett
  14. Forstår godt dere gleder dere til sola kommer, vi som er så heldige å ha så flotte lyse vinterdager, skjønner nok ikke helt hvor mye dere gleder dere.

    Lykke til med feringen!!

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...