onsdag 21. april 2010

Bevar ditt hjerte!


Jeg ennå litt høy, jeg innrømmer det. Jo, jeg vet godt at noen ikke kan tenke seg å snakke foran mer en et menneske om gangen, men jeg liker den ”skummeldeilige” følelsen det er å snakke i all offentlighet. Vi er noen som får kick av slikt, som blir litt høy av den slags.


Ok, nå må det sies at det ikke akkurat var full offentlighet i går kveld da jeg for første gang holdt kurset ”Bevar ditt hjerte” for et lite knippe av damer jeg kjenner fra før. Men spennende var det, og kick gav det. Når jeg også får tilbakemeldinger om at dette var veldig bra, kan jeg jo smile hele veien til jobb neste dag.

”Bevar ditt hjerte” er et kurs som skal gi deltagerne tro på eget verd, stolthet av egne prestasjoner og ny giv til å være den man er, der man er. Når du har det godt og er i vater kan du gi videre av deg selv og ”spille andre god”.

For det er slik at min adferd og min tro på meg selv har betydning for dem som er rundt meg. Det er slik at jeg gjør en forskjell, enten jeg vil det eller ikke. Og da vil jeg gjøre en god forskjell, vil ikke du?

Fra vi blir født til vi dør har vi behov for å bli sett og akseptert som den vi er. Derfor må vi tørre å vise andre den vi er. Du vet det godt selv når du viser fram ”ideal-deg”. Hvis det er henne vi andre ser og aksepterer vil det jo bli et hull, en sorg, en lengsel. Hvem ser og aksepterer, hvem elsker den egentlige deg?

Jeg er i flow, jeg kjenner det, jeg vil holde flere kurs. Det får gå seg til, slik tenker i alle fall jeg.

God onsdag!

Eirin

10 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått kurs. Viktige ting du snakker om! Liker utrykke "å være i water". Når en har kjent på hvordan det er å ikke være helt der, setter en stor pris på de gode i en selv. Lykke til med neste foredrag..

    SvarSlett
  2. Det er så godt å lese sånne innlegg. Jeg har ikke vært i vater de siste månedene og jobber hver dag for å komme meg tilbake dit. Tror nok behovet for sånne foredrag er stort. Vi trenger stadig påminnelse om at vi er god som vi er. Kanskje jeg en dag får kommet meg på et av foredragene dine? :-)

    SvarSlett
  3. Hei igjen ! Dette var gode ord frå deg igjen, Eirin ! Det er kjekk lesnad når du forstår at forfatteren trur på det ho skriv, sikkert interessant og inspirerande å høre deg også ;) Det er deilig å vere høg etter at en har gjort eller sagt noke som en veit andre sett pris på !!

    Oj, vart det virkelig eg som skreiv så mykje ?? *fnis*

    Ha en fin dag vidare:)

    SvarSlett
  4. Flotte hestehover og interessant å lese det du skriver om "Bevar ditt hjerte"

    SvarSlett
  5. Ja, det er klart jeg kan sy en til :o)
    Hvilken størrelse kunne du tenke deg??
    Og hvilken farge/mønster på voksdukstoffet??
    (morro med skryt da :O)

    Så spennende meg kurs, skjønner kicket...*smiler*...

    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  6. Hei og takk for hyggelig kommentar!! Jeg er kjempeglad for å få være med å lage Himmelblå!! For en østlending var det en opplevelse å få bo i Brønnøysund gjennom et år!! å se skiftningene i naturen!! Jeg lengter stadig tilbake..... Jeg kjenner Trond, men han var ikke med på denne produksjonen. Men han er med på mye annen drama!! Han har små barn tror jeg, så det er nok grunnen. Jeg sluttet også frivillig i Nrk for ca 9-10 år siden, men har blitt ansatt på nytt!! Glad for det!! Men jeg trengte en pause. Man er tross alt ansvarlig for seg selv!! Jeg skal lese bloggen din litt nøye!! AnneKari:-)

    SvarSlett
  7. Så innmari tøff du er, og uredd...

    Skulle kanskje ønske jeg var mindre redd for å snakke i forsamlinger, men det kommer det kommer sjø ;)

    Egentlig er det jo ingenting i hele verden å være redd for eller..? Det er den jeg jobber med ;)

    Gøy se du er i flyten, det er gøy!

    SvarSlett
  8. mmm! mange gode ord!
    Klart det blir fleire kurs! Du berre held fast med tanken så kjem dei!:)

    SvarSlett
  9. syns du er kjempetøff!!! høres ut som et fantastisk kurs...håper du får holde mange flere:))))
    ha en strålende dag...
    klem fra meg:)))

    SvarSlett
  10. Et slikt kurs kunne jeg også trengt, og jeg vet mange andre som også kunne ha godt av å lære å ta vare på sitt hjerte. Jeg flatet på en måte ut her før jul, og har enda ikke helt kommet meg helt opp. Men jeg er på vei.

    Klem.

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...