mandag 19. april 2010

Hjemmekontoropplevelser.


I dag sitter jeg hjemme og jobber. Cora og jeg sov til de andre var kommet seg avgårde, og så tok vi over huset. Vi har begge den utsikten vi liker. Jeg over sundet og byen, hun over om det kommer noen opp bakken hit.
Cora jobber akkurat nå med skjønnhetssøvnen, mens jeg legger siste hånd på et kurs jeg skal ha i morgen.
Vi er et godt tospann når det kommer til å nyte det gode liv, Cora og jeg. Vi går ikke i bena på hverandre, men har fellesmøter for å gi hverandre gode råd og hengivenhet fra tid til annen.
Solen skinner og snøen smelter. ”Det blir vår hvert år”, det blir et mantra her nord i april og begynnelsen av mai. Og overrasket trenger vi ikke være, sånn er det bare på nesten 70 grader nord. Men lengte og drømme, det kan man.
Håper din dag blir god og at du får gjort det du hadde planer om å få gjort i dag.

Eirin

9 kommentarer:

  1. Høres heeelt perfekt ut, Eirin! Jeg koser meg, jeg også. Jeg skal sy meg kjole, men varmer opp med noen rette sømmer først: Falde to stoffer som skal bli spisebordduker og fore et sengeteppe til gjesterommet.

    Det verste med ferieturen som gikk fløyten, var at det kom på toppen av at mannen min samme dag fikk endelig beskjed om at jobben hans blir lagt ned fra nyttår. Vi hadde virkelig trengt å komme oss litt bort, legge inn et annet gir og lokke fram forventning og pågangsmot for det som måtte ligge foran oss.
    Så du kan si fredag var ingen stor dag her i heimen.
    Men vi kan jo ikke gjøre annet enn å bøye oss for de rådende krefter (les: markedskrefter og naturkrefter). Så går det nok bedre etter hvert.
    Takk for støttende ord!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Ja, det blir vår hvert år:) Jeg våknet til 5 cm nysnø i dag..
    Hund og eier er et deilig 2-spann!! Og skjønnhetssøvn er viktig:)
    Nyt dagen videre, klemmer fra meg:)

    SvarSlett
  3. Min vesle firbeinte ligg og varmer opp god-strikke-stolen min, men må snart vike plassen for mor, for skal ho først ha seg eit mat-inntak og så skal stolen inntakast *hihi*

    Ha en fin dag vidare dokke også !!

    SvarSlett
  4. Høres ut til at dere har funnet det perfekte samliv! Og det er deilig med hund! Har hatt det i 17 år! Først Maja og nå Emma. Og ja, det blir vår i år også, selv om det kjennes kaldt ut. Lykke til med kurset i morgen!
    -Margit-

    SvarSlett
  5. Hei!
    Nå får du holde utkikk etter postmannen... :O)

    Jeg har vært usedvanelig produktiv i dag, så jeg kommer til å sove godt i natt...*smiler*...
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  6. Høres ut for at du og Cora trives godt i lag.

    Våren kommer sakt men sikkert her også, til tross for kulde og snebyger. Blomstene mine er fremdeles godt gjemt under jorda, men jeg vet at de er der nede. Og en gang blir et vel vår. Akkurat nu gleder vi oss til vi skal nordover til sommeren. Og det er om ca 2 måneder. ;-)

    Jeg har fått gjort det jeg skulle etter at jeg kom fra jobb, gått tur og bakt brød. Til og med blogging har det blitt.

    Ha en fin dag. Og klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Dejligt at du og Cora har fundet melodien og en god arbejdsfordeling!

    Mine hunde kan godt blive lidt utålmodige, når jeg arbejder hjemme og komme forbi og "kræve" mig .... men, da utålmodighed ikke er et ukendt begreb for mig, tilgiver jeg dem som regel ;-)
    God aften
    Klem

    SvarSlett
  8. For ein hærleg arbeidskolega!!! :)
    No har eg akkurat sendt ein litt slik formell mail til deg ;)
    Satt og lurte på...om det var deg?! Men hadde ikkje besøkt bloggen då... så då kunne eg glatt kasta på mange smilefjes! :)
    Håpar du blir nøgd!:)
    Trur du vil like den!(for akkurat den er veeldig søt om eg sjølv skal sei det..he he!)
    God arbeidsveke vidare!

    SvarSlett
  9. Hærle blogg - så av meg får du ein sjarmerande award ;o)

    Håpa du kosa deg hjertle
    klem

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...