torsdag 11. november 2010

Bruksnummer 3


I dag fyller en folkekjær sangforfatter i Nord Norge, år. Ole Bremnes blir i dag 80, og i den anledning ble han intervjuet på lokalradioen. Nå er jeg så heldig at det faktisk er Nordnytt og Nordaførr jeg får inn her på min radio i Spania. Dermed ble gode nordnorske følelser meg til del i morges.
Ole Bremnes er foruten å være pappa til Ola, Kari og Lars, også den som har laget "Bruksnummer 3", kanskje bedre kjent som "Det sku bo folk i husan, husan e for folk".
Det er nok et fenomen over hele Norge at gamle hus i utkanten står til forfall, uten kjærlighet og stell. Jeg synes dette er triste greier. Noen bygget en gang huset i kjærlighet og nødvendighet, nå er det ingen som bryr seg. Bildet i dag tok jeg en høstdag for noen år siden, og er et typisk eksempel på glemte hus i Utkantnorge. Det er tatt på på Kvaløya i Troms, kunne det vært tatt der du bor?

Bli ikke gjenglemt, ta plass!  ;-)

Alt godt fra Eirin

1 kommentar:

  1. Her i Danmark er der ikke mange øde steder med gamle, nedslidte huse. I virkeligheden er det jo også lidt trist, at det hele er så pænt og kontrolleret. Der er også noget charmerende ved sådan et godt brugt hus, og hvor fantasien kan komme i sving, når man står foran.

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...