lørdag 14. november 2009

Blått lys!



I dag 14. november er det Verdens Diabetesdag, og her i Tromsø blir det markert for andre året på rad ved å belyse Ishavskatedralen med blått lys. Et blått lys for en farlig livsstil. Uansett er det nydelig, og vi som har utsikt til kirka ser fram til dette. Det er et stort ønske i byen om at kirken skal være blå hele mørketida. Nyt synet dere også!

Årets tema i Norge er å finne de udiagnostiserte. En varm blåfarge har blitt den internasjonale diabetesfargen.

Også Stortinget og Operaen her i Norge, men også Operahuset i Sydney, Empire State Building og Niagerafalls blir opplyst i blått for å markere dagen.

foto: Trond Bjørnstad

12 kommentarer:

  1. Flotte blåbilder:) Man lærer da noe ved å komme inn på bloggen din!

    Ha en fortsatt flott lørdag. Her er det kuling i dag også. Blir å kle seg godt på tur og legge seg mot vinden.
    Klem fra havet:)

    SvarSlett
  2. Å her har vi blått lys for Blånissene i fjellet bak huset mitt.....God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Ja, så ble jeg klokere idag også, herlig!
    Ha en god lørdagskveld og klem;)

    SvarSlett
  4. Nydelige bilda - ska hen å ta bilde idag. :) Snart på tur ut me fotoappart og stativ... Fortsatt go' helg te dokker.

    SvarSlett
  5. Så nydelig, blått er utrolig flott. Og du er heldig som har utsikt til Ishavskatedralen.

    Her hos oss skal vi bort til venner på Baccalao, og jeg har fått kjøpt julegave til barnebarnet.

    Ha en flott lørdagskveld og klem fra meg.

    SvarSlett
  6. For et fantastisk skue!
    Det skulle jeg gjerne sett "live".
    God lørdagskveld og stor klem!

    SvarSlett
  7. wow...så flott blåbilder...viktig sak som blir belyst...på mange måter;-))

    Her er det overskyet å gråvær...satser på sol når jeg har fridager.

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  8. Verdens Diabetesdag, det visste jeg ikke! Det er som jeg sier; man blir klokere av blogging ;-)

    Ishavskatedralen i blått skjer minnet om nordlys. VAKKERT!

    Ha fortsatt en fin søndag.

    SvarSlett
  9. Hmmm, dette visste eg ikkje ! Flott var det no i alle fall.

    SvarSlett
  10. Flotte bilda av Ishavskatedralen! Det kunne gjerne vært lyssatt hele mørketida og. Du spør om de små pungene er tilsalgs. Foreløpig ikke, men hvis jeg får tid til å lage flere, så kan jeg gi deg et vink. Ha ei fin, ny uke!:)

    SvarSlett
  11. Så flott, med opplyste bygninger!!!
    Da jeg var i Barcelona, var det en moderne bygning som ble opplyst om kveldene, i flere farger, som skiftet etter tur, og bygget så nesten ut som en legokloss.

    SvarSlett
  12. Jeg var i Tromsø for første gang i helgen og fikk se ishavskatedralen i blått. Helt nydelig var det ! Og en flott by har dere. Kommer gjerne tilbake dit ja :-)
    Inspirerende og fin blogg du har !

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...