søndag 13. desember 2009

En vandring i Italia og i meg selv.



Jeg fikk med meg radioprogrammet "Mellom himmel og jord" i dag morges. De tar opp det meste, nær sagt alt mellom himmel og jord. I dag var forfatter og frilandsjournalist Kristin Flood på besøk. Jeg hadde ikke hørt om henne fra før, og ble veldig nysgjerrig på denne damen med italiensk mor og norsk far som nå bor i Venezia. Hun skriver om, og er opptatt av det indre liv, det du ikke får kjøpt for penger. Det livet du bygger inne i deg selv daglig, hele livet. vandringen med deg selv. Jeg kjenner at jeg blir enda mer nysgjerrig, og har bestemt meg for å lese det hun skriver. Den siste boka handler om Frans av Assisi, som levde for 800 år siden og er en mann jeg alltid har hatt stor sans for. Det sies om boken at den er en vandring i både Umbria, Italia og i deg selv. En god kombinasjon, skulle jeg mene. Tror jeg starter der på mandag, må jo først skaffe i hus. Har du lest noe av henne?

God søndag, 3. søndag i advent. 13. desember og Luciadagen.

6 kommentarer:

  1. ...ååå den skulle jeg også gjerne lest..tror vi har den samme elsken til Italia..det gode liv..ordenes makt og det rom vi lar dem skape på innsida. Eirin....takk for at du er til!!!

    SvarSlett
  2. Har ikke lest noe av henne, ikke hørt om henne engang faktisk men nå ble jeg nysgjerrig her.
    Kanskje en julebok fra kattene til meg...Frans er jo dyrenes beskytter ;)

    Ha en fin søndagskveld der nord og en fin ny uke!

    GundaM

    SvarSlett
  3. Ukjent dame for meg. Men programmet har jeg hørt mye på:)
    Håper du får tak i boka:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Har verken hørt programmet eller om dama. men er ikke det ok å komme over noe som interressereer en (mye rr ogee her...hm?)
    Jeg håper du finner boken i morra og får begynt å lest den.
    Ellers må du ha en fin søndag videre.

    SvarSlett
  5. Har ikke lest noe av henne...men det høres spennende ut.
    Ha ei fin adventsuke.
    Klem : )

    SvarSlett
  6. Har heller ikke lest eller hørt om henne, men jeg elsker å lese- så takk for tipset;)
    Kjenner jeg lar meg veldig lett fasinere av sydligere strøk for tida;)
    Ønsker deg en super førjulstid;)
    Klem

    SvarSlett

Velkommen inn, kjære du.
Hvis det jeg skriver setter i gang noen tanker hos deg så må du gjerne kommentere. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...